بهره‌برداری از سامانه خنک‌کن کمکی نیروگاه شازند آغاز شد/ رفع محدودیت تولید نیروگاه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

بهره‌برداری از سامانه خنک‌کن کمکی نیروگاه شازند آغاز شد/ رفع محدودیت تولید نیروگاه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

🔹مدیر دفتر فنی طرح‌ نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: طرح بازتوانی سامانه‌ خنک‌کن کمکی واحد چهار نیروگاه شازند برای نخستین بار در کشور با طراحی و مهندسی کاملا داخلی ضمن بکارگیری پتانسیل‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، موجب افزایش پایداری شبکه سراسری و رفع محدودیت تولید این واحد تا حدود ۲۸ مگاوات خواهد شد.

🔹بهزاد باسره با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب صرفه‌جویی ۲۷ هزار مترمکعبی مصرف آب در سال خواهد شد، تاکید کرد: محدودیت در تولید برق به واسطه افت کارایی سیستم خنک‌کن اصلی در فصول گرم سال یکی از معضــلاتی است که واحدهای بخار نیروگاه‌های کشور با آن مواجه هستند.

🔹وی ادامه داد: ترکیب دو عامل دمای محیط و وزش باد باعث اختلال در عملکرد برج هلر و متعاقبا افزایش دمای آب در گردش آن و دمای کندانســـور می‌شود که این مسئله افزایش فشار پشت توربین بخار تا نزدیک محدوده آلارم را نیز در پی خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این شرکت فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی خود را به طور غیر رسمی از سال 1387  با همکاری بسیاری از نیروهای نخبه دانشگاهی و کارشناسان زبده صنعتی آغاز نمود. این مرکز در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی بسیار زیادی با مراکز صنعتی و صنایع مختلف در قالب عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسانده است. 

آدرس

تهران، خ آزادی- دانشگاه شریف- خ قاسمی- کوچه گل - بن بست گل -پلاک 4- واحد412

تلفن تماس

021-66013436

ایمیل

info@tepcoenergy.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

بهروزی فر

عضو هیئت مدیره

بهروزی فر

طراحی شده توسط تیم شریف وب یار