کاهش منابع آبی

کاهش منابع آبی

یک کارشناس حوزه آب با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی ذخایر آب سدهای کشور نسبت به سال گذشته گفت: بی‌توجهی به مدیریت ذخایر آب و مصارف آبی، سبب بروز مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی خواهد شد و کاهش میزان منابع آبی کشور به‌طور مستقیم در از بین رفتن محیط زیست کشور نقش خواهد داشت.

علیرضا شریعت در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تغییرات آبی و دمایی کشور در سال‌های گذشته اظهارکرد: متاسفانه طی دهه‌های اخیر میزان بارش در کشور به‌شدت نزولی و از همه تاسف‌آورتر توأمان بودن آن با افزایش دما است به‌گونه‌ای که متوسط بارش طی دهه اخیر با کاهش ۹ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت به ۲۲۶ میلی‌متر رسیده است.

دبیر فدراسیون صنعت آب با اشاره به تغییرشدید الگوی بارش‌ها گفت: تعداد بارش‌های کمتر از ۱۰ میلی‌متر نسبت به قبل افزایش و توانایی این بارش‌ها برای تولید روان‌آب کاهش یافته است. به عبارتی میزان رواناب تولید شده که به آورد رودخانه‌ها و حجم آب پشت سدها کمک می‌کند، کاهش یافته است. از طرف دیگر افزایش دما به میزان ۱.۱ درجه سلیسیوس ضمن کاهش رطوبت خاک و داشتن نقش منفی در تولید رواناب حاصل از بارش موجب می‌شود که تنوع بارش از ذوب برف به باران تغییر کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این شرکت فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی خود را به طور غیر رسمی از سال 1387  با همکاری بسیاری از نیروهای نخبه دانشگاهی و کارشناسان زبده صنعتی آغاز نمود. این مرکز در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی بسیار زیادی با مراکز صنعتی و صنایع مختلف در قالب عقد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسانده است. 

آدرس

تهران، خ آزادی- دانشگاه شریف- خ قاسمی- کوچه گل - بن بست گل -پلاک 4- واحد412

تلفن تماس

021-66013436

ایمیل

info@tepcoenergy.com

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

بهروزی فر

عضو هیئت مدیره

بهروزی فر

طراحی شده توسط تیم شریف وب یار